Ljushuvuden satsar på neonskyltar i Göteborg
Finns det något bättre än en riktigt dålig vits levererad av en göteborgare? “Ser du där uppe där det lyser? Där har jag släkt.” Och visst är det lustigt att alla verkligen förknippar göteborgare med dåliga vitsar. Det är som med alla andra varumärken. Bra branding sätter sig. Och för en företagare med fysiska lokaler i stadsmiljö är det där med tydlig branding särskilt värt att ta till sig.
Lys upp fasaden och locka in kunderna
Hur ser det ut utanför din butik eller restaurang? Får du många spontana kundbesök från förbipasserande flanörer? Om inte, kanske du ska fundera över sätt som lockar folk att komma in till dig även om de inte tänkt det.
Ett bra sätt är att ha en butiksfront som drar uppmärksamheten till sig. Det finns till exempel inte överdrivet många Neonskyltar i Göteborg. Sätter du upp en sådan har du ett klart försprång framför en konkurrent med en vanlig skylt. Det finns dock viss risk att restaurangen bredvid i panik beställer en ännu större skylt än den du satt upp. Så se till att maxa dina neonskyltar redan från början.
Neonskyltar i rätt design
Men sätt inte upp vilken skylt som helst. Kom ihåg det där med brandingen. Säkert har du redan tagit fram en grafisk profil och använder dig av en tydlig estetik på din inrättning. Självklart ska du se till att detta går igen även i din nya neonskylt.
När du beställer en så stor sak som en ny skylt till etablissemanget har du all rätt att kräva av leverantören att designen sitter som ett smäck. Det är också något som etablerade och professionella tillverkare av neonskyltar ser som en hederssak. De har ju sin egen branding och sitt eget varumärke att tänka på. Precis som du. Och alla andra goa glada göteborgare.